Veckans enkla dag 2

Tisdagens rätt var Pannbiff med lök och kostade 106 kr att inhandla. Här kommer receptet: http://recept.citygross.se/action/recipeCG?recipeid=12112.  Detta är verkligen en svensk klassiker och här har ni ingredienserna:

Denna rätt var enkel att göra men tog lite tid då biffarna ska göras från grunden men det är det helt klart värt när man sedan får smaka på dom! Det jag gillar med denna rätt är att när man väl äter den så känns det att allt är lagat från grunden, inga färdiga biffar och inget pulvermos. Pulvermos är förövrigt en av det saker som jag verkligen inte tycker om i matväg. Jag är i alla fall supernöjd med resultatet och här så får ni se en liten bild på mina färdiga biffar.

Ser det inte gott ut? Det smakade i alla fall toppen. Nästa maträtt denna City gross vecka har veckans roligaste namn, Crash-Boom-Burger! Ha det bäst tills vi hörs igen!
//Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0