Veckans recept dag 1

Denna vecka är det Recept.nu´s veckans recept och veckan börjar med Anna och Ulrikas spagetti carbonara. Receptet hittar ni här: http://www.recept.nu/1.310725/anna_jonassen/varmratter/pasta_nudlar/anna_och_ulrikas_spaghetti_carbonara. Rätten kostade 142 kr att inhandla och här är ingredienserna:

Rätten var superenkel att göra men jag valde att inte följa serveringsförslaget.  Enligt receptet skulle man servera äggulan i skalet och så fick alla blanda sin egen carbonara men eftersom att det finns barn och äldre i min familj så valde jag att blanda ihop allt innan jag serverade det. Många vill blanda i lite grädde för att få till krämigheten i rätten man jag valde att spara lite av pastavattnet och blandade i det tills jag tyckte att konsistensen var bra.

Deras serveringsförslag såg kanske lite godare ut men mitt blev lite mer passande åt en barnfamilj. När vi hörs igen så kommer jag tillbaka med Rigatoni med lövbiff och oregano. Ha det bra tills vi hörs igen!
//Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0