Vardagsmaten dag 2

Tror jag ska sluta med att skriva att vi hörs om en stund för lyckas alltid få något annat emellan, men nu är jag i alla fall tillbaka. Idag ska jag skriva om tisdagens rätt, frasig fisk i ugn. Denna rätt kostade 194 kr att inhandla och receptet hittar ni här: http://www.vardagsmaten.se/recept/frasig-fisk-i-ugn/90/ .

Den här fisken var tyvärr inte någon smaksensation enligt mig och tog mycket längre tid att tillaga än vad som angivits. Fisken behövde stå inne i ugnen nästan dubbelt så lång tid som det stod i receptet och vi har aldrig haft problem med värmen i vår ugn tidigare. Sedan så hette fisken, frasig fisk i ugn och jag förstår inte hur dom kunde kalla den för frasig. Vart var den frasig?  Ingen hitt enligt mig i alla fall… Eller hos någon annan i min familj. Sen är det så att alla tycker om olika saker och jag hade säkert kunnat få flera av de rätter jag inte gillat att vara mer i min smak men eftersom jag under detta projekt ska följa deras recept så går det inte.

Tyvärr så har jag ingen bild på den färdiga fisken då det blev lite stressigt eftersom det tog så mycket längre tid än vad som var planerat…

När jag kommer tillbaka så ska jag skriva om Oreganokryddad köttfärs. Ha det bäst så länge!
// Alexandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0