Vardagsmaten dag 3

Ojojoj, oreganokryddad köttfärs var alltså onsdagens maträtt. Jag vet verkligen inte vart jag ska börja någonstans. Rätten kostade 156 kr och här hittar ni receptet: http://www.vardagsmaten.se/recept/oreganokryddad-kottfars/71/ . Det ingredienser jag använde var dessa.

Rätten var bara så himla konstig. För det första tyckte jag det var lite dumt att ha en rätt med så mycket oregano i då det är en krydda man antingen älskar eller avskyr. Att sedan blanda oreganokryddad köttfärs med fryst majs, paprika och ärtor tycker i alla fall inte jag är någon super kombo. Men det konstigaste av allt vara att man ska servera detta med jordnötter och krossad ananas. Jag trodde detta skulle bli hur mycket smaker som helst men när man väl åt det så smakade det nästan ingenting..!? Kändes som om smakerna slog ut varandra och jag vet verkligen inte om jag hade lyckats få småbarn att äta detta då det verkligen såg jätte konstigt ut. Om någon är villig att prova denna rätt så skriv jätte gärna till mig och berätta vad ni tyckte om rätten.

Det känns som om jag är väldigt negativ mot de flesta recept jag har provat men hela tanken är att jag ska vara kritisk och tro mig jag försöker få fram de positiva sidorna också men vissa av dessa rätter går bara inte att hitta något positivt i enligt mig. Ha det bäst tills vi hörs igen för då kommer jag tillbaka med min recension av citron kycklinggryta.
//Alexandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0