Vardagsmaten dag 4

Så tillbaka igen och vi fortsätter där vi sist slutade. Torsdagen rätt var Citron kycklinggryta och denna rätt landade på 165 kr. Receptet hittar ni här: http://www.vardagsmaten.se/#/ . Bläddra er tillbaka till den 27/10 så hittar ni det. De ingredienser jag använde var dessa:

Denna rätt var inte något extra i smakväg men blev helt klart godkänd. Jag hade dock föredragit kycklingfiléer istället för en hel kyckling i just denna rätt… Dessutom så förstår jag inte hur man tänkte när man slängde in en rätt med en helkyckling som ska både styckas och brynas när menyerna ska underlätta i en stressad familjs vardag.
För att inte tala om hur mycket tid jag la ner på att ens få med mig en hel kyckling hem innan torsdagen…

Bortsett från detta så får grytan klart godkänt och säker något jag kommer göra igen men då lägga till lite egna favoriter i grytväg. Ha en fortsatt trevlig dag tills vi hörs igen!
//Alexandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0