Billiga veckan dag 2

Hej igen! Idag var det fisksoppa med vitlöksbröd som stod på schemat. Dagens rätt kostade ca 190 kr då jag fick köpa en alternativ fisk till de lax och torsktärningar som egentligen skulle vara till. Som jag skrivit tidigare så finns inte alla varor i alla butiker så man få ta det som är så lika som möjligt.

Soppan var super enkel att göra och det gick riktigt fort. Jag hade inga jätte förhoppningar idag efter gårdagens falukorv men det visade sig att soppan var super god!  Hade tre killar som skulle äta middag hemma hos mig idag, dom trodde som mig att det inte skulle bli någon hitt men även dom ändrade sig och tog om flera gånger.  Då kommer vi åter tillbaka till det jag diskuterade igår, mängden som Ica har planerat per portion. Vi var alltså fem stycken som åt idag, flera tog flera gånger och jag fick ändå rester. Visserligen bra om jag hade behövt matlådor men tror att rent ekonomisk så skulle man kunna få det billigare och man minskade portions mängden lite.

Det sammanlagda betyget idag är i alla fall väldigt högt! Verkligen en super god soppa som jag definitivt kommer laga igen. Receptet hittar ni här:http://www.ica.se/Recept/fiskgryta-med-vitloksbrod-714155/
Bilderna från dagen matlagning får ni se imorgon då datorn inte ville ladda upp bilderna nu.

Ha en fortsatt trevlig kväll!
//Alexandra   



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0