Billiga veckan dag 3

Igår så var det Lufsa som stod på schemat, en rätt jag aldrig tidigare hade hört talas om. Här hittar ni receptet: http://www.ica.se/Recept/lufsa-714156/ Rätten kostade 84 kr att laga och här är de ingredienser som man behövde:

Själva "smeten" var väldigt lätt att laga och sen la man bara bacon ovanpå.  Men hjälp av baconen så gjorde jag ett rut mönster. Detta var mer tydligt innan tillagningen så jag lägger upp en "före" bild istället.



Lufsa tyckte jag smakade som en ungspankaka bara att den var mer mättande. Vet inte om jag kommer laga denna rätt igen men man vet aldrig.

Hoppas ni väntar med spänning för snart kommer dagens rätt, kyckling med basilikaris.
// Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0