Veckans Middagar dag 1

Så nu är jag tillbaka igen! Denna vecka har jag hunnit laga tre hela middagar utifrån Coops veckomeny.  Här hittar ni menyn och inköpslista: http://www.coop.se/Recept--mat/Veckans-Middagar/ . Måndagen började med en utflykt till närmaste Coop butik som förövrigt ligger 4,5 mil hemifrån. Där inhandlades veckans alla varor för 753 kr. Jag använde mig av Coops android app och måste verkligen säga att jag är missnöjd! Inköpslistan var verkligen inte bra uppbyggd... Den var kategoriserad som visserligen var bra men tex allt salt var inte ihop räknat utan stod på tre olika ställen… Detta gjorde att man i butiken blev väldigt förvirrad när man där skulle stå och räkna ihop alla varors mängd. Jag hoppas för Coops egen skull att dom förbättrar detta!

Måndagens rätt var i alla fall Kycklingrullar med tomat i balsamvinäger. Lite svårare än rätterna förra veckan men absolut inte något supersvårt, bara supergott! Här har ni receptet: http://www.coop.se/Recept--mat/Recept/k/kycklingrullar-med-tomater-i-balsamvinaeger/
Och här är de varor jag använde.

Jag valde att lägga till dessa som är införskaffade på Lidl. Kycklingen var visserligen så god att man hade kunnat äta enbart den men för att få det lite matigare så adderade jag detta.

Rätten kostade sammanlagt 216 kr och då är det enbart de ingredienser som jag handlat på Coop som är medräknade. Supergott blev det i alla fall! ( Såg nu när jag ser bilden att det inte såg supergott ut men det var det verkligen så jag rekomenderar varmt att ni testar detta recept )

Jag återkommer med resterande recensioner så fort som möjligt. Ha en fortsatt trevlig kväll!
//Alexandra



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0