Veckans Middagar dag 3

Onsdagens rätt var alltså Lammfärsfrikadeller i tomatsås. Jag måste bara börja med att säga att detta var såå gott! Har alltid gillat frikadeller men dom här var verkligen dom bästa jag någonsin har ätit… sorry pappa men dina är också goda! Pappas frikadeller brukar dock vara gjorda på nötfärs och mina gjordes på lammfärs så det kan ju vara det som är skillnaden.. Dessa frikadeller kostade i alla fall 154 kr att laga och här har ni receptet: http://www.coop.se/Recept--mat/Recept/l/lammfaersfrikadeller-i-tomatsaas/. Här har ni även de varor jag använde till denna rätt (ska försöka bli bättre på att ta tydligare bilder på de varor jag använder).

Detta var en rätt som jag tyckte var rolig att laga och inte alls svår. Bara det att man rullar färsen själv tror jag gör att man tycker det blir ännu godare. Har faktiskt aldrig gjort det tidigare men tyckte det var riktigt roligt.( Hade tydligen gjort det när jag var mindre även om jag inte kommer ihåg det). Ett litet tips är att ha ett glas med vatten och en sked så innan man rullar nästa frikadell doppar man skeden i vattnet och sedan gnider den mot handen. Det blir lättare att rulla och dom blir runda och fina.  Jag serverade denna rätt med ris och tyckte det blev väldigt bra.

Jag hoppas verkligen att ni provar denna rätt hemma och att ni kommer tycka om den lika mycket som jag gjorde!
//Alexandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0