Veckans Middagar dag 4

I torsdags lagade jag Potatis- och morotssoppa med kokos och räkor. Receptet till soppan hittar ni här: http://www.coop.se/Recept--mat/Recept/p/potatis--och-morotssoppa-med-kokos-och-raekor/ . Soppans inköpskostnad var 103 kr och här är de ingredienser jag använde:

Soppan var helt okej även om jag hade väntat mig en större smaksensation. Resterande delen av familjen tyckte om den så det kan bero på att min hals inte tycker om citron just nu när jag är förkyld. Soppan var i alla fall jätte enkel att laga och tog inte allt för mycket tid. Jag valde att stavmixa soppan slät innan jag la i räkorna för att få smakerna att sammanföras lite extra.

Om en stund kommer jag tillbaka och då med min recension av rätten Fredagskyckling med pasta men också recensionen av veckan som helhet.  Risken finns att jag lagar plommonspäckad karré innan jag återkommer eftersom klockan redan börjar bli rätt mycket.
//Alexandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0