Ica's Inspirationskasse dag 5

Femte och sista rätten denna vecka var Indisk fiskcurry med hembakat Naanbröd och myntayoghurt vilket precis som jag trodde blev en succé! Här hittar ni receptet till denna toppen rätt: http://www.ica.se/Recept/indisk-fiskcurry-med-hembakat-naanbrod-och-myntayoghurt-714661/

Jag kan dock inte visa någon bild på ingredienserna till denna rätt då jag helt glömde bort att jag skulle ta kort på det jag lagade. Men denna rätt var lite komplicerad att laga då den innehöll väldigt många olika moment och var rätt svårt att få allt klart samtidigt. När väl maten var lagad så kändes det helt klart värt det och alla gillade verkligen resultatet som ni kan se här nedan:

Då var det åter igen dags att summera veckan men denna gång känns det inte lika roligt som tidigare… Denna vecka är som ni alla vet sista veckan jag gör detta projektarbete, eller i alla fall sista veckan som jag lagar mat och publicerar recept och recensioner här på bloggen… Jag kommer att skriva flera inlägg efter detta också där jag summerar hela den här perioden men det kommer inga fler veckomenyer. Men det är bara att bita i det sura äpplet och försöka summera även denna vecka.

Till skillnad från dom tidigare matkassarna så hämtade jag denna kasse i förbutiken istället för att få den hemkörd. Man kunde välja om man ville ha hemleverans eller att hämta ut kassen själv vilket jag tyckte var smart eftersom att man ändå måste handla t.ex. frukost och dryck för veckan och då kunde göra det när man ändå var i butiken. Själv kassen innehöll 33 olika ingredienser och ett häfte med recepten. Alla varor i kassen var väldigt fräscha och mycket var ekologiskt vilket jag tycker Ica ska ha en eloge för att ha lagt lite extra pengar på att välja ekologiska varor.  Jag tyckte att själva recepten var väldigt bra upplagda och lätt förståeliga vilket gör maten så mycket roligare att laga! Även infobladet var väldigt bra där informationen om vad kassen innehöll och vad som skulle användas i flera av rätterna etc. var väl genomtänkt och det var ingen info som jag saknade. Maten denna vecka har varit mycket bättre än vad jag trodde då jag inte fick ett så bra resultat när jag började med mitt projekt och följde billiga veckan. Denna gång valde jag dock att prova Ica´s Inspirationskasse istället för deras billigaveckan kasse.

Ica Inspirationskassen

Inköpskostnaden

695

delat på 5 dagar

5

1 middagskostnad

139

delat på 4 personer

4

Ca kostnaden per portion

34,75


Här ovan ser ni den ekonomiska sammanställningen för denna vecka. Enligt mig får man det man betalat för i denna kasse. Ica’s kassar är inte dyrast på marknaden men helt klart den bästa ekonomiska och smakmässigt av dom tre kassar jag provat. Portionspriset ligger inte så högt om man kollar på hur mycket sallad och saker man fick med i dessa måltider jämfört med tidigare veckor.

Då var det bara en liten punkt kvar på denna sista summering och för er som följt hela projektet vet vid det här laget vad som väntar.

Här kommer då mitt lilla betygsystem för sista gången under detta projektarbete:
1, Pris
2, Variationsmöjligheter
3, Smak

Denna vecka får 3 av 3 stjärnor 

Det jag dock inte gillade med Ica’s kasse var att när jag hörde av mig för att få hjälp med hur jag enklast skulle boka kassen utan att påbörja någon prenumeration så fick jag enbart ett svar som beskrev hur jag kunde boka kassen på deras hemsida och sedan manuellt boka av alla andra kassar framåt för att nu när jag fått kassen kunna gå in och avsluta prenumerationen. Allt löste sig visserligen men det var verkligen inte pga deras mail för där komplicerade dom bara till det ännu mer…

Men då så mina vänner nu har vi summerat sista maträtten och sista veckan som skulle recenseras här på bloggen. Nästa gång jag skriver här i bloggen kommer det att vara lite summering av hela projektet vilket är det som jag hoppas att fler än bara jag har väntat på. Ha nu en fortsatt toppen dag tills jag kommer tillbaka!!
//Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0