Veckans Middagstips dag 2

Tisdagens rätt var Annikas albondingas och här har ni receptet till denna supergoda rätt: http://www.tasteline.com/Recept/Annikas_albondingas.  Annikas albondingas kostade 293 kr och här kommer ingredienserna:

Jag tycker att denna rätt påminner väldigt mycket som lammfrikadellerna jag lagat tidigare (http://alexandrasmataventyr.blogg.se/2011/october/veckans-middagar-dag-3.html) Jag gillade starkt frikadellerna och denna rätt var också så himla god. Ett tips är dock att verkligen bearbeta köttfärsen så att det blir som en kladdig smet innan du börjar rulla det till köttbullar för risken finns annars att dom ramlar isär vid stekningen! Men förövrigt så var det inte så svårt att tillaga denna rätt men det tog lite tid och var en del moment att hålla koll på.  Jag missade dock tyvärr att ta kort på resultatet men jag är övertygad att jag kommer göra detta igen så kan försöka komma ihåg att lägga upp en bild här på bloggen då.

Ha det bäst tills vi hörs nästa gång!
//Alexandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0